LA en Big Sur - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Daan Sonneveld - WaarBenJij.nu LA en Big Sur - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Daan Sonneveld - WaarBenJij.nu

LA en Big Sur

Blijf op de hoogte en volg Daan

08 November 2015 | Verenigde Staten, Big Sur

En toen was het opeens November. Zelfs hier in Santa Cruz begint het langzaam af te koelen, terwijl ik dit schrijf regent het zelfs (de derde keer dat ik dit meemaak in California). Ik ben nu al iets meer dan twee maanden in de Verenigde Staten, nog maar een paar weken en dan stap ik weer in het vliegtuig.

Bijna drie weken geleden vertrok ik met een crew naar LA voor 10 dagen. We gingen daar heen met het idee dat we 300 bomen gingen planten in de San Gabriel Valley. Eenmaal daar aan het werk bleek het toch even wat meer te worden. De project partner (degene die ACE inhuurt) was jammer genoeg een nogal wat chaotische organisatie die hun plannen elke dag veranderde. Desalniettemin waren het hele aardige mensen die ons heel graag de stad wouden laten zien. Dat betekent: een dagje lekker vrij en toerist spelen. Nadat ze ons op lunch hadden getrakteerd, namen ze ons mee naar het historisch centrum van LA. Ik had geen flauw dat LA een historisch centrum had... maar het was er daadwerkelijk tussen al dat beton en glas. De omgeving waarin we werkten was niet altijd even mooi, we werkten in stedelijk gebied, voornamelijk scholen. Werken op Amerikaanse high schools was toch ook wel een grappige ervaring, het is totaal anders dan in Nederland (en precies zoals je het je voorstelt). Een voordeel van het werken op scholen was dat we een keer pas 's middags begonnen met werken en de ochtend vrij hadden. Met de crew leader en een aantal andere gingen we die ochtend naar Hollywood! We zijn dus uiteindelijk wel gecompenseerd voor onze chaotische project partner.

Terug in Santa Cruz kregen we te horen dat ACE een verzoek had gekregen om zo snel mogelijk een crew te sturen naar Death Valley. De extreme weersomstandigheden daar hadden heel wat schade aangericht. We zouden woensdag vertrekken maar helaas... ACE en Death Valley konden het maar niet eens worden over de prijs. Gelukkig kwam onze crew leader Rob met een goed idee: roadtrip naar Big Sur. Hij komt daar vaak in z'n vrije dagen en vond het leuk om dat ons te laten zien (en hij surft daar ook graag, zie foto).

Big Sur is een dunbevolkt gebied aan de kust tussen LA en San Francisco. Het bijzondere aan de kust daar is dat er direct bergen zijn en vrijwel geen strand. Als je de kustweg afrijdt, heb je het ene prachtige uitzicht na het andere en de paar stranden die je kan bereiken, zijn schitterend. De natuur in Big Sur is vrijwel onaangetast en het feit dat er maar rond de 1500 mensen wonen, geeft het een heel bijzonder gevoel. Dit is zeker weten het mooiste gebied dat ik deze trip heb bezocht.

Morgen ga ik weer beginnen aan een nieuw project. Ik ben benieuwd naar de laatste weken hier. 29 november is opeens heel dichtbij. Ik zou graag nog langer blijven. Ik zal snel weer laten weten hoe het er aan toegaat hier.

Daan


  • 09 November 2015 - 10:35

    Jarco:

    Hoi Daan,

    Wat een prachtige foto's van Big Sur. Daar zou ik nu ook wel zin in hebben! Kan me dus heel goed voorstellen dat je langer zou willen blijven. Geniet nog maar even met volle teugen. Tot binnenkort en dat is toch ook wel weer leuk.

    Groeten, Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 2144

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 30 November 2015

Mijn 3 maanden in California

Landen bezocht: