Twee weken in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Daan Sonneveld - WaarBenJij.nu Twee weken in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Daan Sonneveld - WaarBenJij.nu

Twee weken in San Diego

Blijf op de hoogte en volg Daan

19 Oktober 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Zoals ik beloofd had is hier mijn tweede reisverslag. De afgelopen twee weken ben ik in San Diego geweest voor mijn derde project.

Twee weken geleden gingen we met twee crews vanuit Santa Cruz naar San Diego. De ene crew ging trail work doen op black mountain, een berg in de buurt van San Diego. Ik en mijn crew ging Invasive removal doen in de San Dieguito valley. We sliepen wel op dezelfde camping dus na werk hadden we een grote gezellige groep.

Na twee dagen rijden (Californië is zo groot) begonnen we met werken. Invasive removal houdt in dat je planten verwijdert die er niet thuishoren. Dit is nodig omdat inheemse planten soms een heel gebied overwoekeren en zo de 'native plants' kunnen verdrijven. Dat heeft weer invloed op de dieren die er leven enz. 'Invasive' projecten zijn vaak langlopende projecten die jaren kunnen duren. Wij waren dus maar een klein onderdeel van een heel groot project. Een andere reden voor dit project is dat deze specifieke plant erg brandgevaarlijk is en op de heuvels rondom de valley wonen mensen (hele rijke mensen, multi miljonairs, giga villa's met nog grotere tuinen, zwembaden, vijf auto's) die natuurlijk veilig willen wonen. Californië heeft nog weleens last van bosbranden. De bewoners van het huis waar we direct naast werkte, lieten ons gebruik maken van hun terras en andere faciliteiten. Dus elke dag rond twaalven klommen we bezweet en zwart van de modder de heuvel op om vervolgens op het terras te lunchen naast een zwembad (waar we helaas niet in mochten springen van onze crew leader). Nogal een bizarre situatie af en toe zoals je je wel kan voorstellen. Het werk was zwaar vanwege de warmte dus de lunchbreaks in de schaduw van een grote villa waren fijn.

We werkten van woensdag tot en met vrijdag, het weekend vrij en dan van maandag tot en met donderdag. Zaterdag boden de crew leaders aan om ons af te zetten in San Diego bij Pacific Beach, het mooiste strand van San Diego. Met een groepje besloten we te overnachten in San Diego. Met veel geluk vonden we een hele goedkope en ook nog mooie motelkamer op Mission Boulevard, de straat die parallel loopt met Pacific Beach (dus pal aan het strand). Het strand was erg mooi en het water warm dus hebben we het grootste gedeelte van ons weekend op het strand geluierd. Maandag begonnen we dus ook met enige tegenzin aan ons werk na twee dagen Pacific Beach. Maar ook de tweede week vloog voorbij en voor ik het wist zat ik weer in de auto. Terug naar Santa Cruz. Alleen was er een klein probleempje: donderdagavond werd heel zuid Californië door een zware storm getroffen. Omdat er nu al voor een aantal jaar een extreme droogte heerst in Californië zorgt elke grote storm voor een hele hoop problemen. Hele droge grond kan namelijk nauwelijks water opnemen wat resulteert in modderstromen, overstromingen enz. Kortom alle grote wegen richting het noorden waren afgesloten behalve eentje. Dat betekende file, een hele hoop file. Pas na 14 uur kwamen we aan in Santa Cruz.

Morgen vertrek ik weer naar mijn nieuwe project: San Gabriel planting, bomen planten om precies te zijn. San Gabriel ligt dichtbij LA dus ik ga weer terug naar het zuiden, dit keer voor tien dagen. Ik zal weer van me laten horen als ik terug ben.

Daan

  • 20 Oktober 2015 - 12:45

    Marlous Van Elderen:

    Super gaaf Daan! Geniet ervan!

  • 20 Oktober 2015 - 22:37

    Roisin:

    Die lunch bij de villa hadden jullie volgens mij elke dag wel verdiend als ik kijk naar hoe vies jullie waren haha! Slapen in een motel!! Wat een ervaring, super tof. Gelukkig ben je heelhuids teruggekomen ondanks de stormen. Geniet in LA, misschien dat je daar ook nog wel een paar dagen kan vertoeven?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2145

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 30 November 2015

Mijn 3 maanden in California

Landen bezocht: